Biodizel – budućnost sa zadrškom
23 rujna, 2024Ulje šteti gumi
23 rujna, 2024Zaboravljen rezervni kotač
Iako je na dnu prekrivenog prtljažnog prostora, zaklonjen od očiju raznim „važnijim“ priborom, rezervni kotač je jedina nada u slučaju prsnuća gume na otvorenoj cesti. Kao takav mora uvijek biti spreman za uporabu, što znači napuhan zrakom na propisani pritisak. Ako je za gumu na automobilu propisani pritisak npr. 2 Bara, rezerva se puni na 4 Bara, jer će s vremenom doći na svoje ili bar približno. Kotač je manjih dimenzija, nikada se ne posuđuje drugim automobilima, ima ograničenu trajnost na otprilike 300 km vožnje. Podnosi brzine do 80 km/sat, nije za nagla ubrzanja ili nagla kočenja, za brze prolaze oštrim zavojima, općenito ne trpi sportsku, već sasvim umjerenu, pažljivu vožnju. Najedanput se stavlja na automobil samo jedan rezervni kotač, nikad dva. Ponekad je naplatak obojen crvenom bojom, što upozorava na oprez.