Vjetroban kao rizična slijetna staza
23 rujna, 2024Tramvaji štete automobilima
23 rujna, 2024Usporivači brzine opasni za auto i vozača
Usporivači brzine, umjetni „hupseri“, poprečne izbočine ili „ležeći policajci“ nisu bezazleni kako izgledaju. Na cestama s dvije prometne trake postavljaju se na obje trake, u redu, a dijeli ih puna uzdužna linija na dvosmjernoj prometnici. Tko se automobilom želi „provući“ između dviju prepreka mora prijeći punu liniju a time čini kažnjivo djelo. Vozi li se jednim kotačem po sredini „hupsera“, drugi kotač prolazi mnogo nižom cestom, čime se težište automobila prebacuje samo na jednu polovicu automobila. Amortizeri su nepravilno opterećeni, neravnomjerni je pritisak na nosače motora, kugle, a lupa amortizera samo najavljuje njihovo povećano trošenje. Automobili s AB sistemom krivo bilježe proklizavanje na izbočinama, pa može doći i do zanošenja i sudara vozila. Najsigurnije je „hupserom“ proći s oba kotača po najnižim dijelovima, tako da najviši dio ostane između kotača. Umjesto izbočina neke europske zemlje primjenjuju i druga bezbolnija rješenja