Nešto škripi – ode crpka za vodu
23 rujna, 2024Mondeo od 2001 (benzinci)
23 rujna, 2024Mušičave pumpe visokog pritiska
Automobili s diesel TDI motorom (VW, Audi, Seat, Škoda ili Volvo 850 tdi, V70 tdi) proizvedeni nakon 1995. godine, imaju motor s direktnim ubrizgavanjem. Motori su opremljeni pumpama visokog pritiska s elektroničkim upravljanjem sve do pojave novijih sustava Common Rail i PD. Budući da su to vozila s već dosta prijeđenih kilometara vjerovatnost pojavljivanja specifičnih kvarova za taj motor je vrlo velika. Promijeni li motor zvuk tijekom duže vožnje i izgubi li snagu, riječ je najvjerojatnije o osjetniku pomaka iglice brizgaljke smještenom na brizgaljci trećeg cilindra. Zastanemo li i ugasimo motor, malo hladniji će opet normalno funkcionirati. Točna dijagnoza i izmjena brizgaljke s osjetnikom ipak je mali trošak u odnosu na nepotrebno mijenjanje pumpe visokog pritiska. Ugasi li se motor tijekom vožnje kod ovih automobila ili počne trzati, a nakon samogašenja ili gašenja nije ga moguće upaliti (a nakon toga kao da ništa nije bilo), radi se o releju br. 109 koji se tijekom rada pregrijava te gubi spoj na radnom kontaktu. (I. F.)