Unutrašnjost
23 rujna, 2024Limarija
23 rujna, 2024Motor
Kada je riječ o motoru, njegova se „dijagnoza“ najbolje postavlja u automehaničarskim radionama mjerenjem kompresije, što je posebno važno kod provjere dizelaša. Trošak od nekih stotinjak kuna može se učiniti velikim, ali vas može sačuvati od problema i daleko skuplje „generalke“. Čest je slučaj pokušaja prijevare s vraćanjem kilometraže što razni garažni „hakeri“ rade za male novce, što se naglašeno primjenjuje kod dizelskih vozila s kojima vlasnici prelaze veliku kilometražu. Kod nekih modela vozila (analogni) se brojač nakon 100.000 prijeđenih kilometara vraća na nulu. Potanko pogledajte sve vijke i spojeve oko ploče s instrumentima. Čak i ako niste zapazili da je nešto rađeno oko brojača kilometara, to i dalje ne znači da je podatak koji pokazuje stvaran. Vlasnik može proći i značajan dio kilometara s blokiranim, pokvarenim brojačem i bez uključenog brojača. Svakako usporedite stanje kilometraže na instrumentu s onim u servisnoj knjižici. Po tome se može djelomično provjeriti „laže“ li putomjer.
Kupci rabljenih automobila inače mogu dobiti korisne informacije o prijeđenoj kilometraži u svakoj stanici za tehnički pregled, koja posluje u okviru Centra za vozila Hrvatske budući da se prilikom svakog tehničkog pregleda za svako pojedino vozilo evidentira prijeđena kilometraža. Stanica će na zahtjev stranke izdati potvrdu o prijeđenoj kilometraži na prethodnim tehničkim pregledima, na osnovi čega se lako može utvrditi je li deklarirana kilometraža realna ili ne. To je vrlo učinkovit način kojim se može provjeriti jeli kod konkretnog vozila bilo vraćanja kilometraže, a može se također dobiti i uvid u eventualne probleme koje je vozilo imalo na tehničkom pregledu. Cijena potvrde otprilike je jednaka protuvrijednosti kave i soka popijenih u kafiću.
Dodatna mogućnost ustanovljavanja stvarne kilometraže je mali test amortizera. Jako istrošeni amortizeri znače da je automobil prešao najmanje 100.000 kilometara, bez obzira ako i brojač kilometara pokazuje drugačije (manje). Iz amortizera ne smije istjecati ulje, a vozilo se ne smije previše „zibati“ kada ga zaljuljamo. U protivnom, amortizeri su dotrajali.
Loše stanje motora i njegovu istrošenost odat će ga pojačan dim iz auspuha. Osim toga gust crni dim kod dizelskih motora može značiti da je potrebno napraviti servis „Bosch“ pumpe ili je potrebno zamijeniti (očistiti) dize. Signalna lampica za pritisak ulja mora se pri pokretanju ugrijanog motora odmah ugasiti. Zapazite li na štapu za mjerenje ulja sitne kapi vode, gotovo je izvjesno da je brtvilo na glavi motora oštećeno. Vjerojatno je pukao blok motora.
Iz motora ne smiju istjecati nikakve tekućine (ulje, rashladna tekućina) jer i to može biti znak njegove pohabanosti. Provjerite istječe li negdje tekućina za hlađenje, prije svega na mjestima gdje su pričvršćene gumene cijevi. Raspukline i ogrebotine na cijevima ukazuju na njihovu starost i dotrajalost. Dok motor radi, uključite grijanje i provjerite radi li. U slučaju da je motor svježe opran i sav blista, oprez. To može biti varka.
Kad već gledate motor bacite oko i na akumulator. Dobar akumulator je suh i čist. Izbočine na gornjoj površini ili čak na stranicama pouzdan su dokaz da će ga ubrzo trebati zamijeniti.