Folija štiti od visoke temperature
23 rujna, 2024Što vozite u prtljažniku?
23 rujna, 2024Elektronika ne trpi toplotne udare
Počev od prvih Fiat i Opel (naročito Kadett-E) tipova vozila s elektroničkim upravljanjem rada motora, uočeni su češći ispadi elektronike iz funkcije ljeti a pogotovo za vrijeme sparina. Simptomi su najčešće povremeni prekidi u radu motora ili motor dok je vruč ne može upaliti. Isto se događa kada vozilo dugo stoji nezaštićeno na suncu. Uzrok tomu je u biti termičko/mehaničke prirode. Bakelitne pločice u računalu/procesoru motora na kome se nalaze elektronički sklopovi i štampane veze uslijed unutrašnje povišene temperature u elektroničkom sklopu se savijaju a kada zahladi stežu. Ostali materijali na njoj a i izolirajuća elastična masa imaju drugačiju vrijednost istezanja pa dolazi do gubitaka spojeva. Izrazito su izložena računala smještena direktno na motoru jer su uz to izložena i vibracijama. U slučaju kvara treba podignuti poklopac motora i pričekati da se rashladi motorski prostor. Najčešće će ipak zatrebati vuča u servis i zamjena računala. Kako je moguć takav kvar i kakva je to kvaliteta elektroničkih sklopova?. U većini slučajeva uzrok nema veze sa elektronikom već nepažnjom servisera ili vlasnika. Odvodni/ventilacijski kanali u poprečnom stijeni do kabine su puni lišća, a isto tako odbijeni ili skinuti usmjernici zraka /spojleri sprečavaju pravilnu cirkulaciju zraka u motorskom prostoru koji se zajedno s motorom pregrijava. Novije generacije istih marki sa jačim motorima imaju dodatni ventilator u kućištu računala i releja koji ih hladi a uključuje se putem osjetnika temperature u kućištu.