Dim, a požar nije
23 rujna, 2024Psu postavite zaštitnu ogradu
23 rujna, 2024Mirisi djeluju pozitivno ili negativno na vozače
Prihvati li se engleski zahtjev, proizvođači raznih „borova“ i drugih osvježivača zraka, a u stvari mirisnih predmeta, morati će podastrijeti njihov kemijski sastav ako ih žele prodavati vozačima kao mirisne privjeske u automobilu. Mirisi utječu na dio mozga zaduženog za logiku, pa mogu biti poželjni, ali i izazivati halucinacije, pospanost, navoditi na prebrzu vožnju. Proizvođači tvrde da osvježivači zraka u automobilu uklanjaju neželjene mirise i zamjenjuju ih čistima i svježima, ali to u najvećem broju slučajeva nije istinito. Mnogi od njih imaju u sebi sredstva koja otupljuju živce ili jednostavno „poništavaju“ neželjeni miris snažnijim. To obično čine pomoću štetnih kemijskih spojeva. Smatra se da je pasivno udisanje parfema i mirisa opasnije od pasivnog pušenja. Iza proizvodnje raznih „parfema“ može stajati i do 200 vrsta raznih kemikalija, od kojih su neke opasne po zdravlje. U Hrvatskoj nisu obavljana ispitivanja štetnosti raznih osvježivača zraka u malim prostorima kao što je automobil, gdje možda štetni sastojci vise pola metra od grla, očiju ili nosa vozača. U budućnosti: osvježivači da, ali provjereni, koji ne štete ljudima.